تبلیغات
کارمند بانک سینا - ماشینهای سخنگو در آستانه فتح بانکها
1391/05/2

ماشینهای سخنگو در آستانه فتح بانکها

   نوشته شده توسط: حسین صفابخش    نوع مطلب :گزارش ،

با آغاز تابستان ۲۰۱۲ مشتریان خواهند توانست با فشار یک دکمه روی پنجره سخنگو درخواست شفاهی دریافت صورتحساب از طریق ایمیل را به بانک بدهند. در ماههای بعدی، مشتریان می توانند با استفاده از کیپد سرمایه و پول را در حسابها جابه جا کنند.
به گزارش وال استریت ژورنال ،در دنیای امروز بانکها  هرروز مجموعه جدیدی از فناوریهای جدید را برای مشتریان خود ارائه می کنند،  صفحه های نمایش لمسی، ویدئوهای سخنگو و  کیوسک هایی برای انجام خدمات بدون نیاز به مراجعه به بانک ( کارایی و قابلیت آنها بیشتراز از ماشینهای اتوماتیکی سخنگوست).
بانکها به این امید خدمات الکترونیک خود را گسترش می دهند که از زمان انتظار مشتری بکاهند و همزمان  وقت کارمندان را آزاد می کنند تا کالاها و خدماتی را بفروشند که به سود بانک است.
 کریس مورگان از یک ویدئوی سخنگو  در شعبه Coastal Federal Credit Union در رالیگ استفاده  می کند و معتقد است این خدمات بسیار برایش مفید بوده است و امیدوار است بانکهای دیگر نیز دستگاههای مشابهی  را نصب کنند.
دستگاههایی که بانکها نصب می کنند براساس آخرین دستاوردهای فناوری ساخته و طراحی شده اند تا استفاده از خدمات بانکداری برای آن تعداد مشتریانی که  از شعبه های فیزیکی بانکها استفاده میکنند ، راحت تر شود و از سوی دیگر  هزینه ها نیز کاهش یابند.

برایان بیلی  نائب رییس  شعبه  انتقالات در شرکت ان سی آر می گوید:درست مانند خطوط هواپیمایی که  اکنون مسافران را تشویق می کنند خودشان پروازهایشان را چک کنند،  اکنون تعداد مشتریان بانکها که توانایی نقد کردن چک خودرابدون کمک کارمند شعبه دارند  بیشتر می شود، آنها می توانند سفارشات مالی را بخرند و به تنهایی و از طرق غیر معمول در ازای سفارششان، پول نقد دریافت کنند و دیگر نیازی ندارند یک کارمند بانک تمام فرایند را برای آنها انجام دهد.  انجام تمام کارها به وسیله ماشینهای خودپرداز، پاسخگوهای الکترونیکی و دیگر تجهیزات برای صنعت بانکداری بسیار مهم تلقی می شود. این فرایندهای الکترونیکی حتی  نقل و انتقالات پول را نیز سرعت می بخشند. بیلی تخمین می زند  سیستمهای کامپیوتری قدیمی  نیازمند ماشینهای سخنگوهستند زیرا برای کار ساده ای مانند باز کردن حساب بانکی در سیستمهای قدیمی باید 40 دکمه مختلف را فشار داد.
با آغاز تابستان 2012 مشتریان شرکت ولز فارگو خواهند توانست با فشار یک دکمه روی پنجره سخنگو درخواست دریافت صورتحساب از طریق ایمیل را به بانک بدهند.   در ماههای بعدی، مشتریان می توانند با استفاده از کیپد سرمایه و پول را در حسابها جابه جا کنند.

 صحبت با کارمند شعبه
 متیو مک ماهون یکی از کارمندان شعبه  موسسه کوستال فدرال کردیت یونیون ، در ویدیوی یکی از شعبه های کردیت یونیون رالیگ حضور یافت است.
 جاناتان ولین نائب مدیر  اجرایی در ولز فارگو می گوید:هر روز بیش از پیش شاهد  شباهت های بیشتری در  مبادلات  شعبه ای خود هستیم که سبب می شود زمان و هزینه زیادی را از دست بدهیم.
این بانک که مقر آن در  سانفرانسیسکو قرار دارد با 6هزار شعبه آنلاین ،بزرگترین شعبه  شبکه الکترونیکی  بانکی در آمریکاست.
هنگامیکه تاد مکلین (  مدیر بخش خدمات مشتری در موسسه جی پی مورگان) دریکی از کنفرانسهای صنعت بانکداری با سرمایه گذاران سخن گفت، استفاده از فناوری جدید در شعبه های بانکی یکی از موضوعات اصلی سخنان او بود. این بانک بزرگ نیویورکی  مشغول آزمودن  ماشینهای سخنگوی اتوماتیک در برخی شعبه هایی هستند که نقل و انتقالات  با کمک نیروی  انسانی انجام میدهند. عموما این نقل وانتقالات در ماشینهای خودپرداز قابل اجرانیست . بانک  اعلام کرده است پس از  معرفی خدمت  کارمند ماشینی(self-service teller) ، درخواستهای نقد کردن چک در شعبه های بانک 40 درصد کاهش یافته است.
 آقای مکلین میگوید:  شرکت مورگان قصد دارد این آزمایش را طی سال در 100 شعبه دیگر آزمایش کند وطی 12 تا 18 ماه آینده  1000 شعبه دیگر نیز تحت آزمون قرار گیرند. انتظار می رود چنین سرمایه گذاریهایی در زمینه فناوری  از هزینه های  عملیات در شعبه بکاهند. مجموع این هزینه ها سالانه بالغ بر 500 میلیون دلار می شود.
 ارتقای سیستمها سبب می شود کارمندان بانک روی فروش وامها،‌رهن مسکن و دیگر محصولات بانکی فعالیت کنند. هرگونه افزایشی در فروش نقش مهمی دارد  زیرا بانکهابه دنبال راههای تازه هستند تا میزان سود را طی دورانی که میزان بهره کم و تقاضای وام کم است بیفزایند زیرا هزینه های ناشی از قوانین تازه بانکی به حد سرسام آوری رسیده است.
  سال گذشته شر کت کوستال فدرال کردیت یونیون در کارولینای شمالی راهی جدید یافت تا  فناوری نوین را بدون قربانی کردن مزایای تماس رودر رو در خدمات بانکی به کارگیرد.
 در 15 شعبه بانک یونیون مشتریان به وسیله صفحات نمایش  ویدئویی راهنمایی می شوند که به 36 پاسخگو در اتاق مقر بانک متصل است. این پاسخگویان اجازه  انجام نقل و  انتقالات را صادرمیکنند، تصاویر چکها را بررسی میکنند و پول نقددر ازای آن پرداخت می کنند درست مانند یک کارمند شعبه.
 ویلارد راس مدیر بخش فروش کردیت یونیون می گوید بانکها با حذف پاسخگویی در شعبه از 40 درصد هزینه هایشان کاسته اند. او معتقد است مشتریان با استفاده از خدمات نوین هنوزهم ارتباط شخصی با بانک برقرار می کنند  و پاسخگویان  نیز می توانند در تماسهایی قضاوت کنند که سیستم اتوماتیک قادر به انجام آن نیست مانند  تصمیم گیری در اینکه چکی باید سریعا نقد شود یاخیر.
 راس میگوید:  مدیران شعبه ها دیگر لازم نیست درباره انجام عملیات های پاسخگویی نگران باشند بنابراین می توانند به طور کامل روی مشتریانی که وارد بانک می شوند تمرکز کنند.  در نتیجه فروش محصولات  در شعبه ها دوبرابر خواهد شد.
 ماشینهای ویدئوی پاسخگو از هزینه های مربوط به زمین شعبه بانکی نیز می کاهند زیرا ردیفی از پنجره های پاسخگو زمان کمتری از مشتری را به خود اختصاص می دهند. قیمت این پاسخگویان  اتوماتیک 20 درصد بیشتراز یک دستگاه خودپرداز معمولی که بهای آن درحدود 45 هزار دلار است.
به گفته سخنگوی بانک آمریکا این موسسه  نیز پاسخگوی اتوماتیک را در 4 بازار خود آزموده است و در حال حاضر مشغول بررسی نتایج آن است.
 دقیقا مشخص نیست با توجه به آزمایش دیگر فناوریهادر بانک زیاد با استقبال روبرو نشده است آیا تلاشهای نوین  صنعت بانکداری  به بارخواهد نشست یا خیر. به طور مثال تلاشهای اولیه برای جذب مردم به بانکها و رها کردن کامپیوترهایشان در خانه در دهه 1980 میلادی نتیجه  چندان مثبتی نداشت.
در حقیقت برخی مشاوران معتقدند افراد به طور معمول به شعبه بانک مراجعه می کنند چون می خواهند ارتباط انسانی برقرار کنند.  تام ماتاکونیس نائب رییس موسسه مشاوره کارلیزل و گالاگر ( شرکتی در شارلوت کارولینای شمالی  میگوید:  هدایت کردن مردم به سمت صفحه های نمایش لزوما به این معنا نیست که نیازها و خواسته های مشتری به این صورت تامین می شود.
او معتقد است صنعت بانکداری به صورت بنیادین به مشکلات استفاده از فناوری در شعبه های خود بپردازد.

برچسب ها: ماشینهای سخنگو ، وال استریت ژورنال ، ویدئوی سخنگو ،

دنبالک ها: مطمئن ترین بانکهای دنیا ، آزمایش تغییر روش پرداخت‌های اینترنتی در فرنگ ، کمیته‌ بال‌ چیست‌؟ ،